Huwelijksreis dag 20

5 juli 2016 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag hebben we het onderste rondje Yellowstone gedaan. Zoals gezegd om 6.50 uur in de auto. We waren lekker vroeg bij, het was gelukkig in het park ook nog rustig, we gingen heel praktisch het hele rijtje af, met wat wij dachten dat is mooi en nu nog niet zo druk.Eerst bij de fountain paint Point weze kijken, dit waren allemaal geisers. maar de paint point was niet zoals je zou verwachten, een kleurrijke maar meer een cement kleur, wat lekkere aan het koken was.Daarna door naar de Grand spring , dit is grote geijser met heldere blauwe kleur en rood oranje erom heen.
Bij Olt faithful dachten we dat doen we wel op terugweg. Wij verder gereden, naar west thump, hier wandeling gemaakt tussen de geijzers door, er kwamen ook nog wat herten kijken , de West thump ligt aan het grote Yellowstone lake. In het water lagen ook geijser langs de rand.
Via de kust van Yellowstone lake naar volgende punt gereden. Naar de Mud valcano, dat klinkt al lekker he, het is net of je cement hebt dit bubbelt dan, net of het kookt. We hadden bij dit punt wel geluk met bizons. Eerst waren weze kijken waar de geijser lager was dan ons, daarnaast lag een bizon te slapen. Wij het park in, stuk omhoog geklommen, en we daar net achter het hekje waar wij kunnen staan, lag ook een bizon te slapen, ik denk 2 meter afstand.. gelukkig zat er een hekje tussen. Na het rondje te hebben afgemaakt lopen we terug, en naast ons met een greppel ( niet echt groot) staat er nog een. Wat een geluk vandaag weer. Toch wel bijzonder dat zo tegen te komen. Onderweg terug naar Old Faith full. Gingen de auto weer volop de remmen bleek een eland in de bosjes te zitten, Roy vanuit auto foto gemaakt en weer verder.
Bij old Faith full aangekomen, zagen we dat het zondag niet eens zo druk was, het was nu echt gigantisch druk, net een Efteling parkeerplaats. Hij bleek net te zijn geweest, dus anderhalf uur wachten, maar je moet ook weer 10 min ervoor rekening houden, dat tie eerder kan gaan. Wij wandeling gemaakt tussen aantal andere geijsers door. Want er staan er heel wat. Wandeling was net aan gelukt, snel een plaatsje gezocht, en wachten dan maar, hoefde niet lang te wachten. Wat een water komt er af zeg.
S avonds in het huisje weer niet gekookt, maar weer noedels gegeten(dag 2).Mijn dazenplekken zijn gelukkig genezen, nu is Roy geprikt het is onduidelijk waardoor , maar heel zijn hand dik en rood en warm, nu flink aan het koelen hopelijk morgen beter