Dag 12: Cheddar Gorge, Wells, Ebbor Gorge

23 september 2015 - Wells, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen al vroeg naar de cheddar Gorge gelopen, eenmaal daar komen we een gebied wat heel toeristisch is. De Cheddar Gorge is een grote kloof van 3 km lang. Er zitten veel kalksteen grotten. Een rondje gemaakte en terug bij het begin was een verkooppunt je kon 7 dingen doen, voor 1 prijs. Waar onder een busrit en bezoek van grotten uitkijktoren. We zitten in de bus. En na 15 a 20 mij stopte hij al bij de 1e grot. Dit was een mooie grot. We kregen een audiotour mee, en konden in het Engels mee luisteren. wat ze vertellen hadden. Leuk om te vertellen is dat er in de grot cheddarkaas lag te rijpen. De 2 andere grotten vielen beetje tegen. Waren een stuk kleiner. In een theeroom wat gegeten. En lekker veel thee gedronken, de 2de thee van heel de vakantie ongeveer ;) een omelet besteld en daar kwam een gestoofde aardappel bij, hele rare combinatie. Na de Cheddar Gorge naar Wells gereden. Hier een stadswandeling gedaan. Ze hadden een prachtige kathedraal, en in het dorp stonden allemaal gebouwen, dat gebruikt werd als universiteit, de meeste hadden de naam kathedraal universiteit en dan naam gebouw. Ook de oudste straat van Europa tegen gekomen.Van Wells zijn we naar de Ebbor Gorge gereden. we wilde eigenlijk naar wooky hole. maar daar aangekomen, was het net een soort attractiepark en we dachten dat we er konden wandelen. Dus onderweg kwamen we bij Ebbor Gorge, een smalle kloof tussen 2 grotten. het was een rondje van 2 km van ongeveer een uur. Tijdens het lopen moesten we over smalle rotsen naar boven klimmen. Was wel even pittig maar toen boven kwamen genoten we van het uitzicht.