Dag 8 van Tintagel naar lydford gorge en naar exmoorpark

19 september 2015 - Ilfracombe, Verenigd Koninkrijk

Vanmorgen konden wel gelukkig de tent droog inpakken. Vanaf de camping was er een wandeling naar het Tintagel kasteel van anderhalf uur. Heen en anderhalf uur terug maar de wandeling ging over de rotsen en bergen waar we gisteren ook hadden gelopen. Dus dat deden we maar niet. Naar het dorp Tintagel gereden. En vanaf daar naar het kasteel gelopen. Normaal gesproken zijn de parkeerplaatsen verweg bij de attractie goedkoopste.
Maar heel raar hier was het andersom. Maar ja , dat maakt verder ook niet uit, we zijn op vakantie ;)
Er bleek ook geen kasteel meer te zijn maar een ruïne.De ruïne lag hoog op de rotsen, dus weer hele klim omhoog. Er gaan verschillende verhalen de ronde, over de oorsprong.
Een nederzetting uit ijzertijd? Een Keltische klooster? Romeinse seinpost? Op hield koning Arthur hier hof. Volgends de legende werd Arthur hier eind 5e eeuw geboren als zoon van koning Igraine. Op de kaart en op de borden gaan ik van het laatste uit.
Het werd gelukkig al lekker warm, we hadden zoiets vest uit en hadden spijt dat we geen korte broek hadden aangedaan. Dus maar lekker ijsje gehaald.
Vandaag weer een poging gedaan naar lydford gorge, boskloof. Dit kon gisteren niet. Doorgaan omdat het teveel regende. Het eerste stuk zagen we niet veel liepen we omhoog en omlaag door het bos. Even als lunch een gebakje gegeten en daarna weer verder. Trap omlaag van 120 treden.Nu werd het mooier. Een hele mooie hoge waterval. De white lady. Wij verder door het diepe ravijn langs de rivier met eental diepe holtes over smalle paden naar beneden geleid. Sommige stukken waren even slikken, Donna voorop, sommige stukken maar 20a30 centimeter breed. Maar het was erg mooi, we waren blij dat we nog een keer terug waren gereden. We wilde vandaag ook nog een dorp bezoeken maar omdat het al tegen 3 uur aan liep. Zijn we naar de camping gereden. gaan we morgen het dorp bekijken. De camping is zeer groot. En er was nu een evenement bezig als om je heen kijkt overal zie je caravans en Campers. Verder is het wel lekker dat we WiFi in de tent hebben, op iPad Netflix kijken, en mijn telefoon wil nog niet altijd. Dus de foto's komen later nog.
Verder is het een luxe camping 2 restaurant en een bar, zwembad, golfbaan. Beetje luxe dus.