Huwelijksreis dag 16

1 juli 2016 - Arches National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag dagje arches Nationaal park. Ze zeiden op internet wees er vroeg bij, want als de parkeerplaats vol is moet je verder rijden naar de volgende. Nu was het weer erg bewolkt en regenachtig, om kwart over 8 waren we bij het park. We hadden wel wat wandelingen op internet gezien. We willen de graag de dubbele arches zien. Maar vanmorgen waren we in de war met de dubbele o arches. Die wandeling hebben we dus gemaakt. Het was een wandeling in 3 delen , makkelijk , iets lastiger en off road zeg naar. Toen we net voorbij het makkelijk deel waren, kwamen er een rots , heel langwerpig en daar moesten we in de lengte overheen of verder te gaan met wandeling(zie foto) er kwamen nog paar van zulke rotsen. Een daarvan had ik wel last van hoogtevrees,Roy hielp mij hiermee en daarna ging het goed, en zijn we er over heen gekomen.
Toen we bij de dubbele o arches waren hadden we allebei zoiets, ikdacht dat ie naast elkaar was, en niet boven elkaar. Maar oké dit is ook prachtig! Hierna konden we terug gaan of we konden de off road route doen, de route stond wel iets aangegeven met van die stenen op elkaar of het plat gelopen zand.maar verder niet, ergens hadden we gisteren op internet gelezen dat deze route je snel kan verdwalen, maar dit waren we tijdens wandeling even vergeten.
Het was leuke route , maar ook pittig, de rots die we s ' morgens hadden maar dan moesten we deze in de breedte af. Bij een makkelijke uitkijkpunt die we s morgens hadden over geslagen, stonden een aantal mensen maar ze keken niet naar de arches. Bleek dat er een slang te zitten, deze hadden we nog niet eerder gezien.
Deze route hebben we 4 uur over gedaan. Totaal ongeveer 12 km.
Verder hebben we nog een aantal lose wandelingen gedaan. Waaronder de sand Dune arch - broke arch - Upper delicate arch viewpoint - de South en north Window arch - turret arch - de Double arch.
Het was een mooi park. En na al die wandelingen hadden we trek gekregen dus lekker bij de Italiaan.Pasta gegeten weer eens wat anders dan patat Hamburger en pizza.
Vanmorgen hadden we wel foutje gemaakt, er zat geen ontbijt bij hotel dus bij een bakkerij bagels gehaald voor ontbijt en onderweg, een ding was wel jammer, ze waren niet erg lekker, erg taai en zwaar. Maar ja dan hebben we dat ook maar geprobeerd, en we hadden niks anders, in het park was geen restaurantdus dan eten we wel..