Dag 5: Dartmoorpark

16 september 2015 - Dartmoor National Park, Verenigd Koninkrijk

Vandaag hebben rondje dartmoorpark gereden. Rondje van 105 km. Het dartmoorpark wordt gekenmerkt met ongerepte granieten hoogvlaktes. Met heidevelden waar paarden, schapen en koeien rond lopen,de koeien en schapen lopen gewoon op de weg. Paarden bleven meer aan de kant.de vlaktes werden doorbroken met grillige rotsformaties. Heel indrukwekkend. We zijn bij een cirkel weze kijken, grimspound: vage ronde omtrekken waar 24 hutten hadden gestaan. We stonden er dichtbij, en we konden niet goed zien wat het moest voorstellen, dus van een afstandje weze kijken.  En toen kon je het wel zien. Op die heuvel kwamen we ook paarden tegen, iedergeval een moeder en veulen. En nog een andere paard, hengst of Merrie dat is onduidelijk.maar wel heel mooi om te zien. De vooruitzichten van het weer waren niet goed, dus verder niet gewandeld. Rondrit verder gemaakt kwamen nog langs dorpjes met hele oude gebouwen. Maar prachtig al die natuur.Verder vandaag nog een nachtje erbij geboekt. We willen morgen nog naar waterval kijken een bosrijke kloof en ritje maken met stoomtrein. En anders zouden we morgen al verder gegaan zijn naar het westen.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl